Az általam tervezett óra a témakör 3. tanórája, melynek fő mozzanata, hogy a 2. órán vázolt, majd házi feladatként pontosított és megtervezett épületrészeket 3D-nyomtatóval...
TOVÁBBMielőtt rátérnék az általam tervezett óra tervére, szeretnék rámutatni, hogy a fő tevékenység nem kivitelezhető bizonyos technológiai alapismeretek és tapasztalat nélkül. Itt...
TOVÁBBEgy olyan ismert játék elkészítése, amely felhasználható a tanórák elején ráhangó játéknak,időkitöltő feladatnak, fejlesztőfoglalkozásokon és szünetekben is jó szolgálatot...
TOVÁBBAz óra célja egy lejtőn leguruló test mozgásának vizsgálata különböző dőlésszögek esetén. Az időmérés microbittel történik.
TOVÁBBHázi víztisztító készítése, majd a megtisztított víz Ph értékének megmérése, viszonyítása az ivóvízhez.
TOVÁBBInformatika órán a PowerPoint használatát gyakorolják a gyerekek. A különböző projektek során gyűjthető jutalmak, fabatkák egyéni megtervezése a cél. A png formátumban megszerkesztett...
TOVÁBBA foglalkozáson LEGO Spike Prime robottal és LEGO alkatrészekkel alkotunk óriáskerék szimulációt. Ez egyszerű építést és programozást igénylő feladat. Játékos formában lehet...
TOVÁBBA tanulók ezen az orán megtanulják hogyan lehet programozni egy jelzőlámpát. A jelzőlámpa két microbittel vezérelt.
TOVÁBBAz osztály tanulói a Beam Studio és a lézervágó segítségével egy második világháborúhoz kapcsolódó tárgyat (jármű, fegyver, épület stb.) hoznak létre. A kivágása mellett...
TOVÁBBA tanóra egy projekt része, mely során a Túl a Maszat-hegyen c. versesregényt dolgozzuk fel. Miután mindenki megismerte a versesregény műfaji sajátosságait, a történetet és a szereplőket,...
TOVÁBBVezeték nélküli kommunikáció kettő microbit között.
TOVÁBBA tevékenység során a tanulók - egy projekt keretein belül, mely 3 fogalakozásból áll - középkori városok épületeivel ismerkednek. Csoportban megterveznek különböző épületeket...
TOVÁBBLEGO Spike Prime, 3D nyomtató és lézervágó kombinált használata csoportmunkában
TOVÁBBNévjegykártya készítése digitálisan, játék a microbit kijelzőjén, iskolai jelvények készítése (90 perc, két tanóra), a microbit kezdeti használata, a digitális és a közösségi,...
TOVÁBBA római számok gyakorlása, ismétlése felsőbb évfolyamokon microbitek segítségével. Az egyik microbit a tanár kezében van, a másik pedig a diák kezében. A tanár megrázza a nála...
TOVÁBBTörtrészek ábrázolása, nagyságának összehasonlítása, sorba rendezése, az alsó tagozaton tanult tananyag felelevenítésére, átismétlésére építve A Beam Studioban a diákok...
TOVÁBBAz óra feladata az ókori görög kultúra anyagának mélyítése, ahol a gyerekek tudásuk és az IKT eszközök segítségével ókori görög épületek másait tervezik meg. Ez egy...
TOVÁBBA tanóra egy projekt része, mely során a Túl a Maszat-hegyen c. versesregényt dolgozzuk fel. Miután mindenki megismerte a versesregény műfaji sajátosságait, a történetet és a szereplőket,...
TOVÁBBA tanulók egyedi hópelyheket terveznek, melyeket 3mm vastag fa rétegelt lemezből vágunk ki. Időkeret: opcionálisan 1-3 tanóra (3 x 45 perc) 1. óra: rajzlapon szabadkézi rajzzal megterveznek...
TOVÁBBAz óra célja egy egyenletesen haladó robot mozgásának vizsgálata mozgásszenzor segítségével. A tanulók feladata az egyenlő távolságok megtételéhez szükséges időtartamok mérése,...
TOVÁBBLEGO Spike Prime, 3D nyomtató és lézervágó kombinált használata csoportmunkában
TOVÁBBTanóra tartalma: microbitek közötti rádiókapcsolat létesítése: üzenet küldés, mérések, adatok küldése, grafikus megjelenítése, távirányító készítése. A tanóra az Algoritmizálás,...
TOVÁBBA tevékenység során a tanulók az egészséges életmód témakör keretin belül ismerkedhetnek meg a BBC micro:bit programozási lehetőségeivel.
TOVÁBBA tanóra célja, hogy a tanulók megismerkedjenek Archimedes munkásságával. Ennek érdekében kutatómunkát végeznek az interneten róla, majd kulcstartót terveznek lézervágóra a természettudós...
TOVÁBBA foglalkozás történelem szakkör keretében valósul meg, ahol a diákok uradalom makettet készítenek lézervágó és 3D nyomtató segítségével. Ezeket később tanórai kereteken belül...
TOVÁBBSzakköri foglalkozáson kooperatív csoportmunkában egy sakk-készlet hat különböző figuráját készítik el gyerekek Tinkercad-ben. A két foglalkozást egy sakkdélután követi.
TOVÁBBNégy tanóra a BBC micro:bit kezdeti lépéseitől az első játékprogram megírásáig.
TOVÁBB