LEGO Driving Base 1 programozása 2. rész

Színérzékelő használata

Bodnár János

Mosoly Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium, Balassagyarmat

5.-12. ÉVFOLYAM

Összefoglaló

A tevékenység egy 1x45 perces és egy 2x45 perces foglalkozás keretein belül valósul meg. A tanulók egyszerű programokat készítenek párokban vagy egyenként. Programozás során természetesen adódhatnak hibák, eltérő elképzelések. Ezek a szituációk remek lehetőséget biztosítanak a kulturált vitának, segítségkérésnek, segítségnyújtásnak, problémamegoldásnak, ’heuréka’ élménynek. A tanulók szabad terek kapnak arra is, hogy használják kreativitásukat. A foglalkozások során a tanulók elsajátítják a kisautó egyre változatosabb irányítását, a színérzékelő használatát. Pl. egy Magyarország térképen játsszuk el, hogy Petőfi Sándor a Magyar Nemzeti Múzeumtól elmegy a ’Kurta kocsmához’.

tantárgyi kapcsolódások

Digitális kultúra
Matematika
Földrajz
Történelem
Magyar nyelv és irodalom
HTS iskolák versenye – 2023

kerettantervi kapcsolódások

Digitális kultúra - Robotika

tECHNOLÓGIAI kapcsolódások

programozás / szoftverfejlesztés
robotika

Biztosan kész az óraterv a feltöltésre?

A feltöltésre került óratervek módosítása nem lehetséges. Kizárólag törlésre és újrafeltöltésre van lehetőség. A beküldött óratervet továbbítjuk szakmai jóváhagyásra, majd jóváhagyást követően kerül publikálásra az oldalon.

Biztosan törölni szeretné az óratervet?

A törlés visszavonhatatlan, az óratervhez tartozó adatok és fájlok végleg törlésre kerülnek.