Magyarország tájegységeinek domborzata- tervezés

Béke Mónika

Szegedi Gregor József Általános Iskola, Szeged

5.-8. ÉVFOLYAM

5 5 5 5 5

Összefoglaló

3 X 45 perc perces szakköri foglalkozás, ahol a diákok digitális kultúra tantárgy tanulmányaiból merítve, a fejlett digitalizált világ segítségével amelyben felnőnek, az interneten információkat gyűjtenek, megtervezik és megvalósítják. Magyarország nagy tájegységei, ahol élünk és elkápráztatnak bennünket, ahol kikapcsolódunk, melyek szebbé teszik a mindennapjainkat. Az alkotópedagógia természeti csodái átívelik a mindennapokat, nekünk pedagógusoknak pedig az a fontos, hogy tanítványaink felfigyeljenek rájuk, értékeljék az őket körülvevő tájegységeink természeti és természet adta csodáit. 4-5 fős tájegységeket (csoportokat) alakítunk ki, ahová melynek kialakítása véletlenszámgenerátor használatával történik. A számok előre meghatározott tájegységhez tartoznak. (Északi – középhegység – 1) Beszámolnak a kutatómunkáik eredményéről. Egy video megnézése után 3D nyomtató segítségével elkészítik a pedagógussal a domborzati térkép kialakításához szükséges modellt. Az így elkészült munkákat egy nagyobb méretű parafa alapanyagú táblán helyezik el.

tantárgyi kapcsolódások

Földrajz
Technika és tervezés
Természettudomány
Vizuális kultúra

tECHNOLÓGIAI kapcsolódások

3D nyomtatás
lézervágás

Biztosan kész az óraterv a feltöltésre?

A feltöltésre került óratervek módosítása nem lehetséges. Kizárólag törlésre és újrafeltöltésre van lehetőség. A beküldött óratervet továbbítjuk szakmai jóváhagyásra, majd jóváhagyást követően kerül publikálásra az oldalon.

Biztosan törölni szeretné az óratervet?

A törlés visszavonhatatlan, az óratervhez tartozó adatok és fájlok végleg törlésre kerülnek.