 
 
										 
									A lézervágó alkalmazásai területeinek megismerése, az eszköz bemutatása, a tervezőfelületek használatának megismerése, tervezés, tárgyalkotás
TOVÁBB 
										A negyedikes Digitális kultúra órán a tanulók a robotok viselkedését vizsgálták, és saját tapasztalataik alapján finomították a vonalkövető algoritmust. Megismerték a színszenzor...
TOVÁBB 
										 
									 
										A tevékenység 2x45 perces foglalkozás keretein belül valósul meg. A tanulók egy előre programozott autót irányítanak színkódokkal. A tanulók dolgozhatnak egyenként vagy csoportban....
TOVÁBB3 X 45 perc perces szakköri foglalkozás, ahol a diákok digitális kultúra tantárgy tanulmányaiból merítve, a fejlett digitalizált világ segítségével amelyben felnőnek, az interneten...
TOVÁBBTémakör: Algoritmizálás, programozás, robotika Időtartam: 2 x 45 perc Tanóra tartalma: micro:bitek egymással való kommunikációja, egymás közötti rádiókapcsolat létesítése,...
TOVÁBB 
																			Ezeken a foglalkozásokon újra a micro:bitek kommunikációja kerül előtérbe. A csapatoknak az lesz a feladata, hogy több micro:bitet használjanak együtt, úgy, mintha a kijelzőjük...
TOVÁBB 
																			A tanulók csoportban dolgoznak. Micro:bitet kell programozni. A kő papír olló játékot kell modellezni. Az egyik csoportban a gyengébb képességű tanulók vannak, a másik csoportban...
TOVÁBBLézervágóval készíthetünk karácsonyra ajándékkísérőt. Illetve vághatunk ki szíveket, amiket dekupázs technikával díszíthetünk.
TOVÁBB 
									90 perces foglalkozás, olyan diákok számára, amelyek már jártasak az eszközök használatában. A foglalkozáson a diákok információkat gyűjtenek, terveznek és megvalósítják...
TOVÁBB 
									 
										Ennek a fizika órának az a feladata, hogy a sorba és párhuzamosan kapcsolt fogyasztókra jutó feszültségről már megtanult összefüggést a gyakorlatban is kipróbálják és megéljék.
TOVÁBB 
										 
									A magyar abc kisbetűit Tinkercad segítségével megtervezzük majd nyomtatjuk. A térbeli abc segítségével fejleszthetjük a tanulók hangtani ismereteit, fonológiai tudatosságát, szókincsét.
TOVÁBB 
										 
									 
										A foglalkozás az iskolai pályaorientációs napra készült. Célja, hogy a gyerekek betekintést nyerjenek és felkeltse az érdeklődésüket a gépészet szakmai ágazatba, azon belül a...
TOVÁBB 
									Az általam kidolgozott tervezet egy 45 perces matematika órára készült, hol a gyerekek az egyenlet megoldási képességüket a micro:bit programozási készségükkel egészítik ki, színesítve...
TOVÁBBTOVÁBB
 
									 
										Ez az első foglalkozás, amikor megalakulnak a csapatok. A pedagógus felvázolja az egész éves tervet, megnevezi a projektet: saját társasjáték készítése, fejlesztése lesz a feladat,,...
TOVÁBB 
									Az mBot2 robotokkal való ismerkedés, programozás (2. foglalkozás) tanórát/foglalkozástervet 10-12 éves 5-6. osztályos diákok robotika szakköri feldolgozásához ajánlom. A tananyag...
TOVÁBB 
									 
										Ezen a foglalkozáson folytatjuk a társasjátékok megismerését. A csapatok egymásra is figyelve keresnek egy társasjáték leírást és röviden bemutatják azt a többieknek. Majd egyénileg...
TOVÁBB 
																			 
										A tanulók csillag formájú matató játékot késztenek párokban. Önállóan dolgoznak melyhez különböző mértékű segítségeket vehetnek igénybe, saját belátásuk szerint.
TOVÁBB 
									Az mBot2 robotok összeszerelése tanórát/foglalkozástervet 10-12 éves 5-6. osztályos diákok robotika szakköri feldolgozásához ajánlom. A tananyag feldolgozása 90 perces foglalkozás...
TOVÁBB 
										Egy 2-3 foglalkozásból álló szakköri foglalkozás sorozat első, bevezető része. Célja, hogy a résztvevők megismerjék a Beam Studio használatát és a lézervágó működését....
TOVÁBB 
										 
									A sajátos nevelési igényű (többnyire tanulásban akadályozott) gyermekeknek készült projekt a békés és biztonságos iskolai közösségek kialakulását támogatja azáltal, hogy a...
TOVÁBB 
									 
										Több órát felölelő foglalkozássorozat, mely a légzőszervek és hangképzés témáját dolgozza fel a tantárgyi kapcsolódásokon keresztül a digitális technológia különféle eszközeinek...
TOVÁBB 
										Az LLM, vagyis „Large Language Model” nevű generatív mesterséges intelligencia alapú eszközök futótúzként terjedtek el a világban. A foglalkozás anyagának segítségével tanulóink...
TOVÁBBIsmerkedj meg a Scratch-el és készítsd el életed első meséjét. Ismerkedés a 3D alkotással és 3D buborék fújó tervezése. Ismerkedés a micro:bit-tel és saját micro:pet...
TOVÁBB 
										 
									A tevékenység egy 1x45 perces és egy 2x45 perces foglalkozás keretein belül valósul meg. A tanulók egyszerű programokat készítenek párokban vagy egyenként. Programozás során természetesen...
TOVÁBB 
										 
									A tevékenység kettő 2x45 perces foglalkozás keretein belül valósul meg. A tanulók egyszerű programokat készítenek párokban vagy egyenként. Programozás során természetesen adódhatnak...
TOVÁBB 
										 
									 
										Az őskorban, amikor a homo sapiens még csak a kőeszközeit használta, a túlélés kulcsa a vadászat és a gyűjtögetés művészete volt. Az ősember mindennapjai tele voltak kihívásokkal,...
TOVÁBB 
									A projekt 16 (2 tanórás) alkalomra tervezett, mely során a diákok olyan kérdéseket járnak körben, mint például hova és milyen anyagokból lehetne a Holdra bázist építeni. Milyen...
TOVÁBBA tanórák célja, hogy a tanulók megismerjék az űrkutatás célját. Fizikai kísérletek segítségével próbálják megérteni, hogyan működik az űrrakéta kilövése, mit jelent a...
TOVÁBB 
										Ceruzatartó készítése lézervágó segítségével, amit a tanuló több éven keresztül hasznát veszi, a natúr rétegelt fával létrehozott produktumot a munka végeztével saját...
TOVÁBB 
										 
									 
										A fáraók világa elvarázsolja a történelmet tanuló diákokat. A piramisok és a rejtélyes képírás, mint egy megfejtésre váró nagy titok olyan lehetőséget adnak a motivációra,...
TOVÁBB 
										A gyerekek párokban dolgoznak. A micro:bitet programozzák. Egy olyan játékot készítenek, amivel tesztelni lehet, milyen az időérzékük. Az egyik gombbal elindított órát a meghatározott...
TOVÁBB 
										Társasjátékokat tervezünk kis csoportokban, amikhez a bábukat Tinkercadben tervezzük és 3D nyomtatókon nyomtatjuk ki. A táblák lézervágóval készülnek falapra, de a szabadkézi...
TOVÁBB 
										A gyerekek olyan egyenes haladásra képes robotot készítenek, melynek a konstrukciója nem tartalmazhat kerekeket. A foglalkozás időtartama 120 perc
TOVÁBB 
										 
									 
										A foglalkozás célja egy modern, a jövő éttermének megvalósítása. A projekt során a legfontosabb mérföldkövek: a célközönség azonosítása, a helyszín kiválasztása, a marketing...
TOVÁBB 
									Maja, a méhecske virágport gyűjt a tavaszi réten. 1. órán ruhát készítenek a gyerekek (kézműveskedés) + a virágokkal ismerkedünk. 2. órán a Beebot-ok összeszedik a virágport...
TOVÁBB 
									 
										A projekt, a szófajok (ige, főnév, melléknév- de könnyen bővíthető a többi szófajra is) ismétlését mutatja be. Amellett, hogy több digitális eszköz is használatban van, a foglalkozás...
TOVÁBB 
																			A cél a mai kor kihívásainak megfelelő társasjátékokat készítve elmélyíteni a tudást a közismereti tantárgyak különböző területein. A Lego robotok a tanulók egyéni portfóliójából...
TOVÁBB 
									A NAT 2020 Digitális kultúra tantárgy tantervében kiemelt helyet kap ez a témakör. A témát 2 részre bontottam, az első résztémához nem szükségesek robotok, a programozás alapjait...
TOVÁBB 
										Tállyán, a Zempléni Árpád Általános Iskolában augusztus 21-25. között hirdettük meg a High- Tech Suli tábort. A tábor témája egy vasúti terepasztal elkészítése, berendezése...
TOVÁBB 
									 
										A projekt témája egy olyan mesebeli birodalom létrehozása, melynek lakói a tanulók által megálmodott szuperképességekkel rendelkeznek, tisztelik és segítik egymást, különleges...
TOVÁBB 
									A 2 tanórát felölelő űrutazás téma a Naprendszer bolygóinak megismerésével, a bolygók egy-egy jellemző ismertetőjegyének kiemelésével a MakeCode felületen történő megjelenítése...
TOVÁBB 
										Az általam tervezett óra a témakör 3. tanórája, melynek fő mozzanata, hogy a 2. órán vázolt, majd házi feladatként pontosított és megtervezett épületrészeket 3D-nyomtatóval...
TOVÁBB 
										Mielőtt rátérnék az általam tervezett óra tervére, szeretnék rámutatni, hogy a fő tevékenység nem kivitelezhető bizonyos technológiai alapismeretek és tapasztalat nélkül. Itt...
TOVÁBB 
									Egy olyan ismert játék elkészítése, amely felhasználható a tanórák elején ráhangó játéknak,időkitöltő feladatnak, fejlesztőfoglalkozásokon és szünetekben is jó szolgálatot...
TOVÁBBAz óra célja egy lejtőn leguruló test mozgásának vizsgálata különböző dőlésszögek esetén. Az időmérés microbittel történik.
TOVÁBB 
									Házi víztisztító készítése, majd a megtisztított víz Ph értékének megmérése, viszonyítása az ivóvízhez.
TOVÁBB 
										Informatika órán a PowerPoint használatát gyakorolják a gyerekek. A különböző projektek során gyűjthető jutalmak, fabatkák egyéni megtervezése a cél. A png formátumban megszerkesztett...
TOVÁBB 
									 
										A foglalkozáson LEGO Spike Prime robottal és LEGO alkatrészekkel alkotunk óriáskerék szimulációt. Ez egyszerű építést és programozást igénylő feladat. Játékos formában lehet...
TOVÁBB 
										A tanulók ezen az orán megtanulják hogyan lehet programozni egy jelzőlámpát. A jelzőlámpa két microbittel vezérelt.
TOVÁBB 
									Az osztály tanulói a Beam Studio és a lézervágó segítségével egy második világháborúhoz kapcsolódó tárgyat (jármű, fegyver, épület stb.) hoznak létre. A kivágása mellett...
TOVÁBB 
										A tanóra egy projekt része, mely során a Túl a Maszat-hegyen c. versesregényt dolgozzuk fel. Miután mindenki megismerte a versesregény műfaji sajátosságait, a történetet és a szereplőket,...
TOVÁBB 
										Vezeték nélküli kommunikáció kettő microbit között.
TOVÁBB 
										A tevékenység során a tanulók - egy projekt keretein belül, mely 3 fogalakozásból áll - középkori városok épületeivel ismerkednek. Csoportban megterveznek különböző épületeket...
TOVÁBBLEGO Spike Prime, 3D nyomtató és lézervágó kombinált használata csoportmunkában
TOVÁBB 
										Névjegykártya készítése digitálisan, játék a microbit kijelzőjén, iskolai jelvények készítése (90 perc, két tanóra), a microbit kezdeti használata, a digitális és a közösségi,...
TOVÁBBA római számok gyakorlása, ismétlése felsőbb évfolyamokon microbitek segítségével. Az egyik microbit a tanár kezében van, a másik pedig a diák kezében. A tanár megrázza a nála...
TOVÁBB 
									Törtrészek ábrázolása, nagyságának összehasonlítása, sorba rendezése, az alsó tagozaton tanult tananyag felelevenítésére, átismétlésére építve A Beam Studioban a diákok...
TOVÁBB 
										Az óra feladata az ókori görög kultúra anyagának mélyítése, ahol a gyerekek tudásuk és az IKT eszközök segítségével ókori görög épületek másait tervezik meg. Ez egy...
TOVÁBB 
										 
									 
										A tanóra egy projekt része, mely során a Túl a Maszat-hegyen c. versesregényt dolgozzuk fel. Miután mindenki megismerte a versesregény műfaji sajátosságait, a történetet és a szereplőket,...
TOVÁBB 
									 
										A tanulók egyedi hópelyheket terveznek, melyeket 3mm vastag fa rétegelt lemezből vágunk ki. Időkeret: opcionálisan 1-3 tanóra (3 x 45 perc) 1. óra: rajzlapon szabadkézi rajzzal megterveznek...
TOVÁBBAz óra célja egy egyenletesen haladó robot mozgásának vizsgálata mozgásszenzor segítségével. A tanulók feladata az egyenlő távolságok megtételéhez szükséges időtartamok mérése,...
TOVÁBB 
									LEGO Spike Prime, 3D nyomtató és lézervágó kombinált használata csoportmunkában
TOVÁBB 
									Tanóra tartalma: microbitek közötti rádiókapcsolat létesítése: üzenet küldés, mérések, adatok küldése, grafikus megjelenítése, távirányító készítése. A tanóra az Algoritmizálás,...
TOVÁBB 
										A tevékenység során a tanulók az egészséges életmód témakör keretin belül ismerkedhetnek meg a BBC micro:bit programozási lehetőségeivel.
TOVÁBB 
										A tanóra célja, hogy a tanulók megismerkedjenek Archimedes munkásságával. Ennek érdekében kutatómunkát végeznek az interneten róla, majd kulcstartót terveznek lézervágóra a természettudós...
TOVÁBB 
										A foglalkozás történelem szakkör keretében valósul meg, ahol a diákok uradalom makettet készítenek lézervágó és 3D nyomtató segítségével. Ezeket később tanórai kereteken belül...
TOVÁBB 
										Szakköri foglalkozáson kooperatív csoportmunkában egy sakk-készlet hat különböző figuráját készítik el gyerekek Tinkercad-ben. A két foglalkozást egy sakkdélután követi.
TOVÁBB