KERESÉS


BÖNGÉSZÉS

VÉDELMEZÖLDMEZŐ

A BÉKÉS, BIZTONSÁGOS KÖZÖSSÉGÉRT...

Vincze Beáta

Zöldmező Utcai Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Keszthely

5.-13. ÉVFOLYAM

A sajátos nevelési igényű (többnyire tanulásban akadályozott) gyermekeknek készült projekt a békés és biztonságos iskolai közösségek kialakulását támogatja azáltal, hogy a...

TOVÁBB

A levegővételtől a...

A hangképzés folyamata

Kovács Tamara, Sándor Magdolna és Szűcs Budai Engelbert

7.-8. ÉVFOLYAM

A levegővételtől a...

Több órát felölelő foglalkozássorozat, mely a légzőszervek és hangképzés témáját dolgozza fel a tantárgyi kapcsolódásokon keresztül a digitális technológia különféle eszközeinek...

TOVÁBB

Bevezetés a Generatív...

Azaz mi az az LLM és hogyan kérdezzünk...

Ferkó Béla

Ménes-völgyi Tudásvető Alapítványi Általános Iskola, Szögliget

8. ÉVFOLYAM

Bevezetés a Generatív...

Az LLM, vagyis „Large Language Model” nevű generatív mesterséges intelligencia alapú eszközök futótúzként terjedtek el a világban. A foglalkozás anyagának segítségével tanulóink...

TOVÁBB

Ismerkedés a High-Tech...

Pappné Pócsik Zsuzsanna

Szentistvántelepi Általános Iskola, Budakalász

1.-4. ÉVFOLYAM

Ismerkedj meg a Scratch-el és készítsd el életed első meséjét. Ismerkedés a 3D alkotással és 3D buborék fújó tervezése. Ismerkedés a micro:bit-tel és saját micro:pet...

TOVÁBB

LEGO Driving Base 1 programozása...

Színérzékelő használata

Bodnár János

Mosoly Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium, Balassagyarmat

5.-12. ÉVFOLYAM

A tevékenység egy 1x45 perces és egy 2x45 perces foglalkozás keretein belül valósul meg. A tanulók egyszerű programokat készítenek párokban vagy egyenként. Programozás során természetesen...

TOVÁBB

LEGO Driving Base 1 programozása

Utak bejárása, amik köthetők...

Bodnár János

Mosoly Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium, Balassagyarmat

5.-12. ÉVFOLYAM

A tevékenység kettő 2x45 perces foglalkozás keretein belül valósul meg. A tanulók egyszerű programokat készítenek párokban vagy egyenként. Programozás során természetesen adódhatnak...

TOVÁBB

Az őskor művészete

Őskor témáját lezáró projekt

Cser Alexandra (Barsy Anna, Kecseti Noémi)

Mozgásjavító Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Budapest XIV. kerület

5.-13. ÉVFOLYAM

Az őskor művészete

Az őskorban, amikor a homo sapiens még csak a kőeszközeit használta, a túlélés kulcsa a vadászat és a gyűjtögetés művészete volt. Az ősember mindennapjai tele voltak kihívásokkal,...

TOVÁBB

Holdbázis tervezése

Szép Katinka

Hódmezővásárhelyi Szent István Általános Iskola, Hódmezővásárhely

7.-8. ÉVFOLYAM

A projekt 16 (2 tanórás) alkalomra tervezett, mely során a diákok olyan kérdéseket járnak körben, mint például hova és milyen anyagokból lehetne a Holdra bázist építeni. Milyen...

TOVÁBB

Emberek az űrben , élet...

Béleczki Gábor, Béresné Kotymán Erzsébet, Szép Katinka

Hódmezővásárhelyi Szent István Általános Iskola, Hódmezővásárhely

6.-7. ÉVFOLYAM

A tanórák célja, hogy a tanulók megismerjék az űrkutatás célját. Fizikai kísérletek segítségével próbálják megérteni, hogyan működik az űrrakéta kilövése, mit jelent a...

TOVÁBB

Ceruzatartó

Ceruzatartó és malomjáték egyben

Rohony-Bodnár Éva

Benka Gyula Evangélikus Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola, Szarvas

1.-13. ÉVFOLYAM

Ceruzatartó

Ceruzatartó készítése lézervágó segítségével, amit a tanuló több éven keresztül hasznát veszi, a natúr rétegelt fával létrehozott produktumot a munka végeztével saját...

TOVÁBB

Az ókori Egyiptom hieroglifái

Alkotó pedagógia történelem...

Kovács Henriett Borbála (Barsy Anna, Kecseti Noémi)

Mozgásjavító Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Budapest XIV. kerület

5.-13. ÉVFOLYAM

Az ókori Egyiptom hieroglifái

A fáraók világa elvarázsolja a történelmet tanuló diákokat. A piramisok és a rejtélyes képírás, mint egy megfejtésre váró nagy titok olyan lehetőséget adnak a motivációra,...

TOVÁBB

Időzítő játék micro:bit-tel

Herceg Mária

Leányfalui Móricz Zsigmond Általános Iskola, Leányfalu

7.-8. ÉVFOLYAM

Időzítő játék micro:bit-tel

A gyerekek párokban dolgoznak. A micro:bitet programozzák. Egy olyan játékot készítenek, amivel tesztelni lehet, milyen az időérzékük. Az egyik gombbal elindított órát a meghatározott...

TOVÁBB

Játék az egész világ!

társasjáték készítése

Debre Márta és Tóth Krisztina

Leányfalui Móricz Zsigmond Általános Iskola, Leányfalu

6.-7. ÉVFOLYAM

Játék az egész világ!

Társasjátékokat tervezünk kis csoportokban, amikhez a bábukat Tinkercadben tervezzük és 3D nyomtatókon nyomtatjuk ki. A táblák lézervágóval készülnek falapra, de a szabadkézi...

TOVÁBB

Lego robotok versenye

Debre Márta

Leányfalui Móricz Zsigmond Általános Iskola, Leányfalu

6.-8. ÉVFOLYAM

Lego robotok versenye

A gyerekek olyan egyenes haladásra képes robotot készítenek, melynek a konstrukciója nem tartalmazhat kerekeket. A foglalkozás időtartama 120 perc

TOVÁBB

A jövő étterme

Egy 21. századi étterem megtervezése...

Révész Adrienn, Bernáth Péter, Drizner Dóra

Budapest XX. Kerületi Gyulai István Általános Iskola, Budapest XX. kerület

5.-8. ÉVFOLYAM

A jövő étterme

A foglalkozás célja egy modern, a jövő éttermének megvalósítása. A projekt során a legfontosabb mérföldkövek: a célközönség azonosítása, a helyszín kiválasztása, a marketing...

TOVÁBB

Maja, a méhecskerobot...

Pappné Pócsik Zsuzsanna

Szentistvántelepi Általános Iskola, Budakalász

2.-3. ÉVFOLYAM

Maja, a méhecske virágport gyűjt a tavaszi réten. 1. órán ruhát készítenek a gyerekek (kézműveskedés) + a virágokkal ismerkedünk. 2. órán a Beebot-ok összeszedik a virágport...

TOVÁBB

A manóba..

Szófajok ismétlése

Kéringer Dorina

3.-4. ÉVFOLYAM

A manóba..

A projekt, a szófajok (ige, főnév, melléknév- de könnyen bővíthető a többi szófajra is) ismétlését mutatja be. Amellett, hogy több digitális eszköz is használatban van, a foglalkozás...

TOVÁBB

Társasjáték készítése

Játékosítás a tantárgyi tudás...

Lőrinczy Ildikó

Pais Dezső Általános Iskola, Budapest III. kerület

5.-13. ÉVFOLYAM

A cél a mai kor kihívásainak megfelelő társasjátékokat készítve elmélyíteni a tudást a közismereti tantárgyak különböző területein. A Lego robotok a tanulók egyéni portfóliójából...

TOVÁBB

Programozás, robotika...

Robotika, programozás a 6. osztályos...

Tusorné Fekete Éva

Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gyömrő

6. ÉVFOLYAM

Programozás, robotika...

A NAT 2020 Digitális kultúra tantárgy tantervében kiemelt helyet kap ez a témakör. A témát 2 részre bontottam, az első résztémához nem szükségesek robotok, a programozás alapjait...

TOVÁBB

Vasúti terepasztal építése

Vasúti terepasztal építése

Hubay Tiborné, Petrovics Gergő

Zempléni Árpád Általános Iskola, Tállya

3.-8. ÉVFOLYAM

Vasúti terepasztal építése

Tállyán, a Zempléni Árpád Általános Iskolában augusztus 21-25. között hirdettük meg a High- Tech Suli tábort. A tábor témája egy vasúti terepasztal elkészítése, berendezése...

TOVÁBB

Képzelt Lények Birodalma

Fülöp Mónika, Morvai Cintia, Tóth Hajnalka

Szent Imre Katolikus Általános Iskola, Ráckeve

4.-5. ÉVFOLYAM

Képzelt Lények Birodalma

A projekt témája egy olyan mesebeli birodalom létrehozása, melynek lakói a tanulók által megálmodott szuperképességekkel rendelkeznek, tisztelik és segítik egymást, különleges...

TOVÁBB

A titokzatos Naprendszer

Űrutazás

Bodrog Nikolett

Istvánffy Miklós Általános Iskola, Szigetvár

4.-13. ÉVFOLYAM

A 2 tanórát felölelő űrutazás téma a Naprendszer bolygóinak megismerésével, a bolygók egy-egy jellemző ismertetőjegyének kiemelésével a MakeCode felületen történő megjelenítése...

TOVÁBB

A gótikus stílus az...

2. gyakorlati óra

Takács Róbert

7. ÉVFOLYAM

A gótikus stílus az...

Az általam tervezett óra a témakör 3. tanórája, melynek fő mozzanata, hogy a 2. órán vázolt, majd házi feladatként pontosított és megtervezett épületrészeket 3D-nyomtatóval...

TOVÁBB

A gótikus stílus az...

1. gyakorlati óra

Takács Róbert

7. ÉVFOLYAM

A gótikus stílus az...

Mielőtt rátérnék az általam tervezett óra tervére, szeretnék rámutatni, hogy a fő tevékenység nem kivitelezhető bizonyos technológiai alapismeretek és tapasztalat nélkül. Itt...

TOVÁBB

Tic-Tac-Toe játék...

Szimet Éva

Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gyömrő

1.-13. ÉVFOLYAM

Egy olyan ismert játék elkészítése, amely felhasználható a tanórák elején ráhangó játéknak,időkitöltő feladatnak, fejlesztőfoglalkozásokon és szünetekben is jó szolgálatot...

TOVÁBB

Mozgás lejtőn

Egyenletesen gyorsuló mozgás...

Antalné Csorba Katalin

Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gyömrő

7.-12. ÉVFOLYAM

Az óra célja egy lejtőn leguruló test mozgásának vizsgálata különböző dőlésszögek esetén. Az időmérés microbittel történik.

TOVÁBB

Víztisztítás

Hlavati Róbert

Szokolyai Cseh Péter Általános Iskola, Szokolya

5.-8. ÉVFOLYAM

Házi víztisztító készítése, majd a megtisztított víz Ph értékének megmérése, viszonyítása az ivóvízhez.

TOVÁBB

Fabatka

Érme tervezése és készítése...

Fülöp Mónika

Szent Imre Katolikus Általános Iskola, Ráckeve

5.-13. ÉVFOLYAM

Fabatka

Informatika órán a PowerPoint használatát gyakorolják a gyerekek. A különböző projektek során gyűjthető jutalmak, fabatkák egyéni megtervezése a cél. A png formátumban megszerkesztett...

TOVÁBB

Óriáskerék

Antal Katalin Erzsébet

5. ÉVFOLYAM

Óriáskerék

A foglalkozáson LEGO Spike Prime robottal és LEGO alkatrészekkel alkotunk óriáskerék szimulációt. Ez egyszerű építést és programozást igénylő feladat. Játékos formában lehet...

TOVÁBB

Jelzőlámpa

Akerman Dániel

6.-7. ÉVFOLYAM

Jelzőlámpa

A tanulók ezen az orán megtanulják hogyan lehet programozni egy jelzőlámpát. A jelzőlámpa két microbittel vezérelt.

TOVÁBB

A második világháború

Fogalmak gyakorlása lézervágás...

Kiss Tamás

7.-8. ÉVFOLYAM

Az osztály tanulói a Beam Studio és a lézervágó segítségével egy második világháborúhoz kapcsolódó tárgyat (jármű, fegyver, épület stb.) hoznak létre. A kivágása mellett...

TOVÁBB

Túl a Maszat-hegyen...

Tóth Katalin

6.-13. ÉVFOLYAM

Túl a Maszat-hegyen...

A tanóra egy projekt része, mely során a Túl a Maszat-hegyen c. versesregényt dolgozzuk fel. Miután mindenki megismerte a versesregény műfaji sajátosságait, a történetet és a szereplőket,...

TOVÁBB

Vezeték nélküli kommunikáció...

Akerman Dániel

6. ÉVFOLYAM

Vezeték nélküli kommunikáció...

Vezeték nélküli kommunikáció kettő microbit között.

TOVÁBB

Középkori város

Középkori épületek

Fülöp Mónika

Szent Imre Katolikus Általános Iskola, Ráckeve

1.-13. ÉVFOLYAM

Középkori város

A tevékenység során a tanulók - egy projekt keretein belül, mely 3 fogalakozásból áll - középkori városok épületeivel ismerkednek. Csoportban megterveznek különböző épületeket...

TOVÁBB

Matematika - segédeszköz...

egyéni vonalzó

Hlaváčová Beatrix

3.-5. ÉVFOLYAM

Matematika - segédeszköz...
TOVÁBB

Az ember legjobb barátja

Fehérgyarmati Deák Ferenc Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium, Fehérgyarmat

7.-8. ÉVFOLYAM

LEGO Spike Prime, 3D nyomtató és lézervágó kombinált használata csoportmunkában

TOVÁBB

Ismerkedés osztályfőnöki...

Névjegykártya készítése digitálisan,...

Kerekes Katalin

ÚJHARTYÁNI NÉMET NEMZETISÉGI ÁLTALÁNOS ISKOLA, Újhartyán

5. ÉVFOLYAM

Ismerkedés osztályfőnöki...

Névjegykártya készítése digitálisan, játék a microbit kijelzőjén, iskolai jelvények készítése (90 perc, két tanóra), a microbit kezdeti használata, a digitális és a közösségi,...

TOVÁBB

Római számok

Hlavati Róbert

Szokolyai Cseh Péter Általános Iskola, Szokolya

4.-8. ÉVFOLYAM

A római számok gyakorlása, ismétlése felsőbb évfolyamokon microbitek segítségével. Az egyik microbit a tanár kezében van, a másik pedig a diák kezében. A tanár megrázza a nála...

TOVÁBB

Készítsünk játékot...

Többszörös elágazások

Tusorné Fekete Éva

Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gyömrő

5.-6. ÉVFOLYAM

TOVÁBB

Törtek ábrázolása,...

Szimet Éva

Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gyömrő

5.-13. ÉVFOLYAM

Törtrészek ábrázolása, nagyságának összehasonlítása, sorba rendezése, az alsó tagozaton tanult tananyag felelevenítésére, átismétlésére építve A Beam Studioban a diákok...

TOVÁBB

Az ókori görög építészet

Kiss Tamás

5. ÉVFOLYAM

Az ókori görög építészet

Az óra feladata az ókori görög kultúra anyagának mélyítése, ahol a gyerekek tudásuk és az IKT eszközök segítségével ókori görög épületek másait tervezik meg. Ez egy...

TOVÁBB

Mozgások rendszerezése...

Antal Katalin Erzsébet

8. ÉVFOLYAM

Mozgások rendszerezése...
TOVÁBB

Túl a Maszat-hegyen

Tóth Katalin

6.-13. ÉVFOLYAM

Túl a Maszat-hegyen

A tanóra egy projekt része, mely során a Túl a Maszat-hegyen c. versesregényt dolgozzuk fel. Miután mindenki megismerte a versesregény műfaji sajátosságait, a történetet és a szereplőket,...

TOVÁBB

Karácsonyi hópehely...

Laufer Tamás

Szokolyai Cseh Péter Általános Iskola, Szokolya

6.-13. ÉVFOLYAM

Karácsonyi hópehely...

A tanulók egyedi hópelyheket terveznek, melyeket 3mm vastag fa rétegelt lemezből vágunk ki. Időkeret: opcionálisan 1-3 tanóra (3 x 45 perc) 1. óra: rajzlapon szabadkézi rajzzal megterveznek...

TOVÁBB

Sebesség meghatározása

Egyenletes mozgás kinematikai...

Antalné Csorba Katalin

Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gyömrő

7.-9. ÉVFOLYAM

Az óra célja egy egyenletesen haladó robot mozgásának vizsgálata mozgásszenzor segítségével. A tanulók feladata az egyenlő távolságok megtételéhez szükséges időtartamok mérése,...

TOVÁBB

You are a rockstar! Let’s...

Fehérgyarmati Deák Ferenc Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium, Fehérgyarmat

7.-8. ÉVFOLYAM

LEGO Spike Prime, 3D nyomtató és lézervágó kombinált használata csoportmunkában

TOVÁBB

Kommunikáció a microbitek...

Tusorné Fekete Éva

Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gyömrő

6.-7. ÉVFOLYAM

Tanóra tartalma: microbitek közötti rádiókapcsolat létesítése: üzenet küldés, mérések, adatok küldése, grafikus megjelenítése, távirányító készítése. A tanóra az Algoritmizálás,...

TOVÁBB

Microlépésben az egészségért

BBC Micro:bit használata az egészséges...

Somogyi Norbert

Budapest XIII. Kerületi Vizafogó Általános Iskola, Budapest XIII. kerület

6. ÉVFOLYAM

Microlépésben az egészségért

A tevékenység során a tanulók az egészséges életmód témakör keretin belül ismerkedhetnek meg a BBC micro:bit programozási lehetőségeivel.

TOVÁBB

Archimedes nyomában

Kulcstartó készítése lézervágóval

Kőnig-Topsál Annamária

Szobi Fekete István Általános Iskola, Szob

7.-8. ÉVFOLYAM

Archimedes nyomában

A tanóra célja, hogy a tanulók megismerkedjenek Archimedes munkásságával. Ennek érdekében kutatómunkát végeznek az interneten róla, majd kulcstartót terveznek lézervágóra a természettudós...

TOVÁBB

A dimenziók összhangja

Uradalom makett készítése 3D...

Kas Erika

Sződi Hunyadi János Általános Iskola, Sződ

6. ÉVFOLYAM

A dimenziók összhangja

A foglalkozás történelem szakkör keretében valósul meg, ahol a diákok uradalom makettet készítenek lézervágó és 3D nyomtató segítségével. Ezeket később tanórai kereteken belül...

TOVÁBB

S(z)akkör

Sakk-készlet elkészítése 3D...

Faragó Gabriella

Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Zsombó

6.-8. ÉVFOLYAM

S(z)akkör

Szakköri foglalkozáson kooperatív csoportmunkában egy sakk-készlet hat különböző figuráját készítik el gyerekek Tinkercad-ben. A két foglalkozást egy sakkdélután követi.

TOVÁBB

Biztosan kész az óraterv a feltöltésre?

A feltöltésre került óratervek módosítása nem lehetséges. Kizárólag törlésre és újrafeltöltésre van lehetőség. A beküldött óratervet továbbítjuk szakmai jóváhagyásra, majd jóváhagyást követően kerül publikálásra az oldalon.

Biztosan törölni szeretné az óratervet?

A törlés visszavonhatatlan, az óratervhez tartozó adatok és fájlok végleg törlésre kerülnek.