Az általam kidolgozott tervezet egy 45 perces matematika órára készült, hol a gyerekek az egyenlet megoldási képességüket a micro:bit programozási készségükkel egészítik ki, színesítve...
TOVÁBBTOVÁBB
Ez az első foglalkozás, amikor megalakulnak a csapatok. A pedagógus felvázolja az egész éves tervet, megnevezi a projektet: saját társasjáték készítése, fejlesztése lesz a feladat,,...
TOVÁBBAz mBot2 robotokkal való ismerkedés, programozás (2. foglalkozás) tanórát/foglalkozástervet 10-12 éves 5-6. osztályos diákok robotika szakköri feldolgozásához ajánlom. A tananyag...
TOVÁBBEzen a foglalkozáson folytatjuk a társasjátékok megismerését. A csapatok egymásra is figyelve keresnek egy társasjáték leírást és röviden bemutatják azt a többieknek. Majd egyénileg...
TOVÁBBAz mBot2 robotok összeszerelése tanórát/foglalkozástervet 10-12 éves 5-6. osztályos diákok robotika szakköri feldolgozásához ajánlom. A tananyag feldolgozása 90 perces foglalkozás...
TOVÁBBEgy 2-3 foglalkozásból álló szakköri foglalkozás sorozat első, bevezető része. Célja, hogy a résztvevők megismerjék a Beam Studio használatát és a lézervágó működését....
TOVÁBBA sajátos nevelési igényű (többnyire tanulásban akadályozott) gyermekeknek készült projekt a békés és biztonságos iskolai közösségek kialakulását támogatja azáltal, hogy a...
TOVÁBBTöbb órát felölelő foglalkozássorozat, mely a légzőszervek és hangképzés témáját dolgozza fel a tantárgyi kapcsolódásokon keresztül a digitális technológia különféle eszközeinek...
TOVÁBBAz LLM, vagyis „Large Language Model” nevű generatív mesterséges intelligencia alapú eszközök futótúzként terjedtek el a világban. A foglalkozás anyagának segítségével tanulóink...
TOVÁBBIsmerkedj meg a Scratch-el és készítsd el életed első meséjét. Ismerkedés a 3D alkotással és 3D buborék fújó tervezése. Ismerkedés a micro:bit-tel és saját micro:pet...
TOVÁBBA tevékenység egy 1x45 perces és egy 2x45 perces foglalkozás keretein belül valósul meg. A tanulók egyszerű programokat készítenek párokban vagy egyenként. Programozás során természetesen...
TOVÁBBA tevékenység kettő 2x45 perces foglalkozás keretein belül valósul meg. A tanulók egyszerű programokat készítenek párokban vagy egyenként. Programozás során természetesen adódhatnak...
TOVÁBBAz őskorban, amikor a homo sapiens még csak a kőeszközeit használta, a túlélés kulcsa a vadászat és a gyűjtögetés művészete volt. Az ősember mindennapjai tele voltak kihívásokkal,...
TOVÁBBA projekt 16 (2 tanórás) alkalomra tervezett, mely során a diákok olyan kérdéseket járnak körben, mint például hova és milyen anyagokból lehetne a Holdra bázist építeni. Milyen...
TOVÁBBA tanórák célja, hogy a tanulók megismerjék az űrkutatás célját. Fizikai kísérletek segítségével próbálják megérteni, hogyan működik az űrrakéta kilövése, mit jelent a...
TOVÁBBCeruzatartó készítése lézervágó segítségével, amit a tanuló több éven keresztül hasznát veszi, a natúr rétegelt fával létrehozott produktumot a munka végeztével saját...
TOVÁBBA fáraók világa elvarázsolja a történelmet tanuló diákokat. A piramisok és a rejtélyes képírás, mint egy megfejtésre váró nagy titok olyan lehetőséget adnak a motivációra,...
TOVÁBBA gyerekek párokban dolgoznak. A micro:bitet programozzák. Egy olyan játékot készítenek, amivel tesztelni lehet, milyen az időérzékük. Az egyik gombbal elindított órát a meghatározott...
TOVÁBBTársasjátékokat tervezünk kis csoportokban, amikhez a bábukat Tinkercadben tervezzük és 3D nyomtatókon nyomtatjuk ki. A táblák lézervágóval készülnek falapra, de a szabadkézi...
TOVÁBBA gyerekek olyan egyenes haladásra képes robotot készítenek, melynek a konstrukciója nem tartalmazhat kerekeket. A foglalkozás időtartama 120 perc
TOVÁBBA foglalkozás célja egy modern, a jövő éttermének megvalósítása. A projekt során a legfontosabb mérföldkövek: a célközönség azonosítása, a helyszín kiválasztása, a marketing...
TOVÁBBMaja, a méhecske virágport gyűjt a tavaszi réten. 1. órán ruhát készítenek a gyerekek (kézműveskedés) + a virágokkal ismerkedünk. 2. órán a Beebot-ok összeszedik a virágport...
TOVÁBBA projekt, a szófajok (ige, főnév, melléknév- de könnyen bővíthető a többi szófajra is) ismétlését mutatja be. Amellett, hogy több digitális eszköz is használatban van, a foglalkozás...
TOVÁBBA cél a mai kor kihívásainak megfelelő társasjátékokat készítve elmélyíteni a tudást a közismereti tantárgyak különböző területein. A Lego robotok a tanulók egyéni portfóliójából...
TOVÁBBA NAT 2020 Digitális kultúra tantárgy tantervében kiemelt helyet kap ez a témakör. A témát 2 részre bontottam, az első résztémához nem szükségesek robotok, a programozás alapjait...
TOVÁBBTállyán, a Zempléni Árpád Általános Iskolában augusztus 21-25. között hirdettük meg a High- Tech Suli tábort. A tábor témája egy vasúti terepasztal elkészítése, berendezése...
TOVÁBBA projekt témája egy olyan mesebeli birodalom létrehozása, melynek lakói a tanulók által megálmodott szuperképességekkel rendelkeznek, tisztelik és segítik egymást, különleges...
TOVÁBBA 2 tanórát felölelő űrutazás téma a Naprendszer bolygóinak megismerésével, a bolygók egy-egy jellemző ismertetőjegyének kiemelésével a MakeCode felületen történő megjelenítése...
TOVÁBBAz általam tervezett óra a témakör 3. tanórája, melynek fő mozzanata, hogy a 2. órán vázolt, majd házi feladatként pontosított és megtervezett épületrészeket 3D-nyomtatóval...
TOVÁBBMielőtt rátérnék az általam tervezett óra tervére, szeretnék rámutatni, hogy a fő tevékenység nem kivitelezhető bizonyos technológiai alapismeretek és tapasztalat nélkül. Itt...
TOVÁBBEgy olyan ismert játék elkészítése, amely felhasználható a tanórák elején ráhangó játéknak,időkitöltő feladatnak, fejlesztőfoglalkozásokon és szünetekben is jó szolgálatot...
TOVÁBBAz óra célja egy lejtőn leguruló test mozgásának vizsgálata különböző dőlésszögek esetén. Az időmérés microbittel történik.
TOVÁBBHázi víztisztító készítése, majd a megtisztított víz Ph értékének megmérése, viszonyítása az ivóvízhez.
TOVÁBBInformatika órán a PowerPoint használatát gyakorolják a gyerekek. A különböző projektek során gyűjthető jutalmak, fabatkák egyéni megtervezése a cél. A png formátumban megszerkesztett...
TOVÁBBA foglalkozáson LEGO Spike Prime robottal és LEGO alkatrészekkel alkotunk óriáskerék szimulációt. Ez egyszerű építést és programozást igénylő feladat. Játékos formában lehet...
TOVÁBBA tanulók ezen az orán megtanulják hogyan lehet programozni egy jelzőlámpát. A jelzőlámpa két microbittel vezérelt.
TOVÁBBAz osztály tanulói a Beam Studio és a lézervágó segítségével egy második világháborúhoz kapcsolódó tárgyat (jármű, fegyver, épület stb.) hoznak létre. A kivágása mellett...
TOVÁBBA tanóra egy projekt része, mely során a Túl a Maszat-hegyen c. versesregényt dolgozzuk fel. Miután mindenki megismerte a versesregény műfaji sajátosságait, a történetet és a szereplőket,...
TOVÁBBVezeték nélküli kommunikáció kettő microbit között.
TOVÁBBA tevékenység során a tanulók - egy projekt keretein belül, mely 3 fogalakozásból áll - középkori városok épületeivel ismerkednek. Csoportban megterveznek különböző épületeket...
TOVÁBBLEGO Spike Prime, 3D nyomtató és lézervágó kombinált használata csoportmunkában
TOVÁBBNévjegykártya készítése digitálisan, játék a microbit kijelzőjén, iskolai jelvények készítése (90 perc, két tanóra), a microbit kezdeti használata, a digitális és a közösségi,...
TOVÁBBA római számok gyakorlása, ismétlése felsőbb évfolyamokon microbitek segítségével. Az egyik microbit a tanár kezében van, a másik pedig a diák kezében. A tanár megrázza a nála...
TOVÁBBTörtrészek ábrázolása, nagyságának összehasonlítása, sorba rendezése, az alsó tagozaton tanult tananyag felelevenítésére, átismétlésére építve A Beam Studioban a diákok...
TOVÁBBAz óra feladata az ókori görög kultúra anyagának mélyítése, ahol a gyerekek tudásuk és az IKT eszközök segítségével ókori görög épületek másait tervezik meg. Ez egy...
TOVÁBBA tanóra egy projekt része, mely során a Túl a Maszat-hegyen c. versesregényt dolgozzuk fel. Miután mindenki megismerte a versesregény műfaji sajátosságait, a történetet és a szereplőket,...
TOVÁBBA tanulók egyedi hópelyheket terveznek, melyeket 3mm vastag fa rétegelt lemezből vágunk ki. Időkeret: opcionálisan 1-3 tanóra (3 x 45 perc) 1. óra: rajzlapon szabadkézi rajzzal megterveznek...
TOVÁBBAz óra célja egy egyenletesen haladó robot mozgásának vizsgálata mozgásszenzor segítségével. A tanulók feladata az egyenlő távolságok megtételéhez szükséges időtartamok mérése,...
TOVÁBBLEGO Spike Prime, 3D nyomtató és lézervágó kombinált használata csoportmunkában
TOVÁBBTanóra tartalma: microbitek közötti rádiókapcsolat létesítése: üzenet küldés, mérések, adatok küldése, grafikus megjelenítése, távirányító készítése. A tanóra az Algoritmizálás,...
TOVÁBBA tevékenység során a tanulók az egészséges életmód témakör keretin belül ismerkedhetnek meg a BBC micro:bit programozási lehetőségeivel.
TOVÁBBA tanóra célja, hogy a tanulók megismerkedjenek Archimedes munkásságával. Ennek érdekében kutatómunkát végeznek az interneten róla, majd kulcstartót terveznek lézervágóra a természettudós...
TOVÁBBA foglalkozás történelem szakkör keretében valósul meg, ahol a diákok uradalom makettet készítenek lézervágó és 3D nyomtató segítségével. Ezeket később tanórai kereteken belül...
TOVÁBBSzakköri foglalkozáson kooperatív csoportmunkában egy sakk-készlet hat különböző figuráját készítik el gyerekek Tinkercad-ben. A két foglalkozást egy sakkdélután követi.
TOVÁBB